فواید اسید فسفاتیدیک برای عضله سازی

PA قدرت را بهبود می بخشد

امروزه بدنسازان و ورزشکاران در همه جا حضور دارند. با افزایش تعداد افرادی که به باشگاه می روند، تقاضا برای مکمل هایی مانند اسید فسفاتیدیک نیز افزایش یافته است.

مردم به این موضوع پی می‌برند که استروئیدهای آنابولیک و پروهورمون‌ها ممکن است مؤثر باشند، اما اگر به‌طور نادرست استفاده شوند کاملاً خطرناک هستند – که معمولاً اینطور است مگر اینکه تحت نظارت پزشک باشید. با این حال، یک مکمل اسید فسفاتیدیک ممکن است بتواند فواید مشابهی را بدون خطر زیاد به شما ارائه دهد.

این بدان معنا نیست که مکمل های اسید فسفاتیدیک کاملاً بدون خطر هستند: هیچ چیز واقعاً بی ضرر نیست. با این حال، این مقاله ساختار اسید فسفاتیدیک و عوارض و فواید آن را توضیح می‌دهد تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا این مکمل برای شماست یا خیر.

فسفاتیدیک اسید چیست؟

اسید فسفاتیدیک در سال‌های اخیر به دلیل مزایای ادعایی آن در کمک به عضله ‌سازی محبوبیت پیدا کرده است. اسید فسفاتیدیک همچنین به عنوان PA شناخته می شود.

PA یک فسفولیپید است، که نوعی ترکیب است که برای محافظت از سلول‌های بدن ما – از جمله سلول‌های ماهیچه‌های ما، مهم است.

اسید فسفاتیدیک کاربرد جالب تری دارد، با این حال: تأثیر قدرتمندی بر چیزی به نام mTOR دارد. ساخت  mTOR را در بدن افزایش می دهد، ترکیبی که در سلول های ماهیچه ای یافت می شود.

این یعنی چی؟ خوب، سیگنال mTOR برای اضافه کردن توده عضلانی بدن ضروری است. در سنتز پروتئین ها در سیستم اسکلتی عضلانی نقش دارد. این بدان معنی است که شما می توانید با ارسال سیگنال به mTOR برای فعال شدن مکرر، سرعت تولید عضله را افزایش دهید.

مکمل اسید فسفاتیدیک
مکمل اسید فسفاتیدیک

mTOR  نحوه سیگنال دهی بدن به وضعیت آنابولیک و کاتابولیک عضلات را کنترل می کند. در حالت آنابولیک، عضله در حال ساختن جرم خود است – در حالت کاتابولیک، در حال از دست دادن جرم خود است و به طور بالقوه می تواند آتروفی شود. mTOR به کاهش از دست دادن عضله و بهبود افزایش عضله کمک می کند.

  انواع پودر پروتئین غیر لبنی

PA  در تعدادی از منابع طبیعی مانند تربچه و کلم یافت می شود. متأسفانه، آنها به اندازه کافی مواد لازم را برای مفید بودن فراتر از اهمیت تغذیه عمومی فراهم نمی کنند. به عنوان مثال، کلم تنها حدود نیم میلی گرم PA در هر گرم دارد، در حالی که اکثر مطالعات انجام شده روی این ماده بین ۲۵۰ تا ۷۵۰ میلی گرم مصرف می کنند.

ساختار اسید فسفاتیدیک

برای کسانی که ذهنیت علمی بیشتری دارند، می تواند مفید باشد که کمی بیشتر در مورد ساختار اسید فسفاتیدیک بدانند .

اسید فسفاتیدیک ساختار شیمیایی بسیار مشابهی دارد. این یک ستون فقرات گلیسرول دارد و معمولاً دارای یک اسید چرب اشباع شده با کربن-۱ و یک اسید چرب غیراشباع با پیوند به کربن-۳ است. یک گروه فسفات به کربن ۳ متصل می شود.

هنگامی که PA هیدرولیز می شود، اجازه می دهد تا یک مولکول گلیسرول، یک مولکول اسید فسفریک و دو مولکول اسید چرب ظاهر شود.

 

برای خرید مکمل PA با ما در تماس باشید :

۰۹۱۹۵۰۵۷۹۰۲

فواید اسید فسفاتیدیک

اکنون که کمی در مورد PA می دانید، احتمالاً در مورد مزایای اسید فسفاتیدیک کنجکاو هستید. تاکنون مطالعات زیادی در این منطقه صورت نگرفته است، اما مطالعات انجام شده بسیار امیدوار کننده است.

مزایای متفاوت زیادی به PA نسبت داده نمی شود. با این حال، این کار را ساده نگه می دارد.

    • PA  قدرت را افزایش می دهد

یکی از مطالعات اصلی که بر روی PA انجام شده است، ۱۶ مرد را که در مدت ۸ هفته تحت تمرینات مقاومتی بودند از نظر قدرت مورد ارزیابی قرار گرفتند.

نتایج کاملا امیدوارکننده بود: گروهی از افراد که PA دریافت کردند افزایش ۱۲.۷ درصدی در قدرت اسکات خود را گزارش کردند، در حالی که گروه دارونما تنها ۹.۳ درصد افزایش را نشان دادند.

    • PA  توده عضلانی بدون چربی را افزایش می دهد
افزایش توده عضلانی
افزایش توده عضلانی

حتی تاثیرگذارتر از روشی که PA قدرت را بهبود می بخشد، روشی است که توده عضلانی بدون چربی را بهبود می بخشد. در همان مطالعه ای که در بالا ذکر شد، مردان آزمایش شده توده عضلانی بدون چربی خود را نیز ارزیابی کردند.

گروهی که PA مصرف کردند، ۲.۶ درصد افزایش در توده بدنی بدون چربی خود داشتند، در مقایسه با گروه دارونما که فقط ۰.۱ درصد افزایش داشتند.

  مکمل وی گلد استاندارد را بیشتر بشناسیم

با این حال، همه چیز می تواند کمی گیج کننده باشد، زیرا همه مطالعات در مورد مزایای درک شده از PA توافق ندارند. یک مطالعه که بر روی افرادی انجام شد که ۲۵۰ تا ۳۷۵ میلی گرم PA به صورت روزانه مصرف کردند، هیچ پیشرفت قابل توجهی را گزارش نکرد .

توجه به این نکته مهم است که افراد در مطالعه اول بیش از دو برابر PA مصرف می کردند، بنابراین این می توانست بر نتایج آزمایش تأثیر بگذارد.

علاوه بر این، حجم اندکی از شواهد، متغیرهای زیادی را در نظر نگرفته است. از آنجایی که استانداردهایی برای تنظیم آن وجود ندارد، می توانست کیفیت متفاوتی از PA به افراد داده شود. آنها می توانستند از جمعیت های مختلف انتخاب شوند. تا زمانی که مطالعات بیشتری وجود نداشته باشد، نتیجه گیری محکم می تواند دشوار باشد.

نکته جالب توجه این است که PA ممکن است گروه های عضلانی خاصی را هدف قرار دهد. در اولین مطالعه ذکر شده، مردان شاهد بهبود قدرت اسکات خود بودند. در یک مطالعه متفاوت ، به مردان دوز یکسان PA – 750 میلی گرم در روز داده شد. آنها هیچ پیشرفت قابل توجهی را در پرس سینه خود تجربه نکردند، با این حال، توانستند بهبودی در پرس پاهای خود مشاهده کنند. آنها همچنین توده عضلانی در سراسر بدن به دست آوردند.

مقدار مصرف اسید فسفاتیدیک

از آنجایی که هیچ مقرراتی در مورد استفاده از PA وجود ندارد، تعیین دوز بهینه برای افراد ممکن است دشوار باشد.

ما می توانیم از مطالعات انجام شده در بالا استنباط کنیم که دوز ایده آل چیزی در حدود ۷۵۰ میلی گرم در روز است. آزمودنی هایی که بین ۲۵۰ تا ۳۷۵ مصرف کردند، هیچ پیشرفت قابل توجهی در نتایج تمرینات خود مشاهده نکردند، اما افرادی که ۷۵۰ میلی گرم مصرف کردند، مشاهده کردند.

اعتقاد بر این است که تقسیم دوز به دو قسمت تأثیر بیشتری دارد. نیمی از دوز را قبل از تمرین و بقیه آن را بعد از تمرین مصرف کنید.

قبل از مصرف یک دوز کامل، همیشه عاقلانه است که با میکرودوز شروع کنید تا مطمئن شوید که بدن شما به خوبی به این ماده پاسخ می دهد و به آن حساسیت ندارید.

آزمایش ایمنی اسید فسفاتیدیک
آزمایش ایمنی اسید فسفاتیدیک

عوارض جانبی و خطرات اسید فسفاتیدیک

تعیین عوارض جانبی بالقوه دراز مدت ماده ای مانند PA زمانی که بدنه تحقیق بسیار کوچک است، می تواند دشوار باشد. راستش را بخواهید، در این مرحله، اگر بخواهید از این ماده استفاده کنید، اساساً یک خوکچه هندی خواهید بود.

  با فواید کراتین آشنا شوید

در طول مطالعات انجام شده هیچ عارضه جانبی اسید فسفاتیدیک مشاهده نشد . این بدان معنی است که شما احتمالاً در استفاده کوتاه مدت از این مواد ایمن هستید، حداقل اگر از آن در دوزهای حدود ۷۵۰ میلی گرم استفاده می کنید.

با این حال، در دراز مدت، مشخص نیست که آیا عوارض جانبی وجود دارد یا خیر. مانند هر ماده دیگری، به طور کلی روشن و خاموش کردن چرخه ایده خوبی است. این به این معنی است که می توانید از PA برای چند هفته استفاده کنید، اما سپس آن را با مکمل دیگری جایگزین کنید.

در حال حاضر هیچ تحقیقی در این زمینه انجام نشده است، اما دلیلی وجود دارد که باور کنیم بدن شما با مصرف PA سازگار می شود. بدن انسان سازگارترین ارگانیسم روی کره زمین است و تمایل دارد بدون توجه به موادی که در آن قرار می دهید، تعادل خود را حفظ کند.

اگر بیش از حد استروئید مصرف کنید، بدن شما با داشتن بیش از حد تستوسترون یا سایر آندروژن‌ها سازگار می‌شود. برای مبارزه با این، مقدار تستوسترون موجود برای بدن برای حفظ تعادل را کاهش می دهد.

منطقی است که باور کنیم برای جبران سیگنال دهی بیش از حد پروتئین mTOR، بدن با تلاش برای تغییر یا تغییر مقدار mTOR  تولید شده یا حساسیت آن به سیگنال آن پاسخ می دهد.

آیا باید مکمل اسید فسفاتیدیک بخرم؟

پاسخ به این سوال به عهده شماست.

اسید فسفاتیدیک مکملی است که ثابت شده است به افزایش توده عضلانی در سرتاسر بدن کمک می‌کند و به نظر می‌رسد برای کمک به افراد در ایجاد قدرت در پاهای خود میل دارد. به نظر می رسد هیچ یک از افراد مورد مطالعه هیچ گونه عوارض جانبی منفی کوتاه مدت از مصرف PA گزارش نکرده اند، بنابراین دلیلی وجود دارد که باور کنیم مصرف آن نسبتاً ایمن است – حداقل در کوتاه مدت.

با این حال، هیچ مطالعه طولانی مدتی برای آزمایش ایمنی اسید فسفاتیدیک انجام نشده است، و به طور کلی باید از هر چیز غیر طبیعی در طولانی مدت اجتناب شود.

لیست قیمت محصولات
لیست محصولات پارس پودر

ارسلان امیری

همه مطالب نویسنده

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. این فیلد الزامی است.