رژیم غذایی ورزشکاران در ماه مبارک رمضان باید چگونه باشد؟

رژِیم غذایی در رمضان

اگر قصد دارید در ماه مبارک رمضان ورزش را به صورت حرفه ای انجام دهید، باید حتما رژیمی متناسب با این ماه داشته باشید به همین دلیل سعی می کنم به طور خلاصه به شما توضیح دهم که رژیم غذایی ورزشکاران در ماه مبارک رمضان به چه صورت باید باشد.

رژیم غذایی ورزشکاران در ماه مبارک رمضان برای اینکه مواد مغذی و انرژی مورد نیاز خود را در طول روز به دست بیاورند به جای کربوهیدرات های حاوی قند بالا که سریع تر آزاد می شوند باید حاوی کربوهیدرات هایی مانند سیب زمینی و ذرت باشد.

تغذیه ورزشی در ماه رمضان

منبع اصلی سوخت و ساز بدن شما برای عملکرد بدن هنگام روزه گرفتن ، عمدتاً چربی است ، که این خیلی خوب است. بنابراین هدف شما در ماه رمضان باید به حداکثر رساندن متابولیسم باشد.

سحری

هنگام سحر نوشیدن مقدار زیادی آب ، خوردن ترکیبات پروتئینی ، کربوهیدرات و چربی ضروری را در رژیم غذایی خود قرار دهید. بعضی از غذاهای مناسب سحری عبارتند از:

سفیده تخم مرغ

سینه مرغ

جو

دارچین

موز

عسل

کشمش یا خرما

سبزیجات

کره بادام زمینی

روغن زیتون

مقداری آب

از مصرف مواد غذایی با سدیم بالا مانند سوپ ها ، سس ها ، چاشنی ها ، غلات و غذاهای کنسرو شده خودداری کنید زیرا سدیم زیاد می تواند باعث کم آبی و درنتیجه باعث افزایش تشنگی در طول روز می شود. همچنین خوردن غذاهای سرخ شده و مواد بسیار چرب می تواند باعث سوزش سر دل و مشکلاتی برای شما در طول روز شود ، بنابراین بهتر است در رژیم غذایی ورزشکاران در ماه مبارک رمضان این موارد رعایت شوند.

افطار

این زمان کلیدی برای هیدراتاسیون است. با خرما و آب روزه خود را بشکنید زیرا اگر این ماده غذایی را مورد بررسی قرار دهید ، خواهید دید که خرما از نظر مواد مغذی بسیار بی نظیر است و حاوی مقادیر بسیار زیادی پتاسیم (بسیار بیشتر از موز) ، یک ماده معدنی کلیدی برای هیدراتاسیون مجدد و حاوی ترکیب ویژه ای از گلوکز و فروکتوز برای انرژی کوتاه مدت و بلند مدت هستند. همچنین یک ماده مغذی خاص به نام بتا D- گلوکان دارند که یک فیبر محلول است که می تواند باعث افزایش سیری و سلامت گوارش شود. بنابراین اساساً وقتی یک خرما و آب برای افطار می خورید ، بدن شما خیلی سریع تر هیدراته می شود. همچنین باید در زمان افطار مقداری پروتئین مصرف کنید و البته ، مقدار زیادی آب بنوشید .

۵ ماده غذایی عالی برای رژیم غذایی ورزشکاران در ماه مبارک رمضان

خرما

حاوی ترکیب منحصر به فرد گلوکز و فروکتوز هستند و از نظر پتاسیم بسیار بالایی دارند (حدود ۶۴٪ بیشتر از موز). خرما ماده مغذی به نام بتا گلوکان دارند که یک فیبر محلول است .

عسل خام

این ماده می تواند باعث تقویت سلامتی شود. عسل برای افزایش انرژی بسیار مناسب است و یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ها است. در واقع ، آزمایش های ORAC نشان می دهد که بالاترین سطح آنتی اکسیدان را بین هر ماده غذایی طبیعی روی زمین دارد! حتی اثرات ضد باکتریایی دارد پس بهتر است روزانه ۱-۲ قاشق غذاخوری در رژیم غذایی ورزشکاران در ماه مبارک رمضان باشد.

ماهی

خوردن ماهی به طور مرتب می تواند تأثیرات مثبتی بر سلامتی داشته باشد. روغن ماهی EPA و DHA عملکرد مغز را بهبود می بخشند ، سلامت قلب و عروق را تقویت می کند و از جمله موارد دیگر اینکه باعث کاهش التهاب می شود.

انجیر

حاوی مواد معدنی کلیدی مانند کلسیم ، آهن ، منیزیم و پتاسیم هستند. آنها همچنین منبع خوبی از فیبر هستند و می توانند از سطح قند خون سالم پشتیبانی کنند. انجیر یک ماده غذایی قلیایی است ، به این معنی که به تعادل PH بدن کمک می کند و باعث کاهش سطح اسیدیته می شود.

روغن زیتون

رژیم غذایی ورزشکاران در ماه مبارک باید حاوی روغن زیتون باشد که حاوی اسیدهای چرب امگا ۹ است. نشان داده شده است که کلسترول خوب (HDL) را ضمن پایین آوردن کلسترول بد (LDL) افزایش می دهد. همچنین به نظر می رسد که اثرات آنتی اکسیدانی دارد. پخت و پز با آن می تواند برخی از فواید آن را کاهش دهد بهتر است بعد از پختن آن را به مواد غذایی اضافه کنید

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. این فیلد الزامی است.

Call Now Button
Open chat
به راهنمایی احتیاج دارید؟
سلام
به راهنمایی احتیاج دارید؟
Powered by