5 راه آسان برای تقویت سیستم ایمنی بدن

تقویت سیستم ایمنی

به دانستن درباره ی ساختار دفاعی بدن در برابر میکروب ها و بیماری ها علاقه دارید؟ تمرکز روی چند زمینه مهم ، شانس سالم ماندن شما را بیشتر می کند. تقویت سیستم ایمنی را می توانید امروز شروع کنید ، و همچنین راه هایی که در واقع سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کنید ، بشناسید.

رژیم غذایی
رژیم غذایی

تقویت کننده سیستم ایمنی برتر

سیستم ایمنی بدن شما یک فرایند کنترل شده و متعادل است که به مبارزه و محافظت از بدن در برابر بیماری کمک می کند. به طور طبیعی تقویت سیستم ایمنی بدن آسان تر از آن چیزی که احتمالاً فکر می کنید ممکن است. در اینجا پنج راه برتر برای این کار آورده شده است:

  • خوردن یک رژیم غذایی متعادل. غذاها مطمئناً می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند. به طور خاص ، سعی کنید انواع میوه ، سبزیجات ، غلات سبوس دار ، لبنیات و پروتئین بدون چربی میل کنید. همچنین ، غذاهایی با اسیدهای چرب امگا ۳ مانند تخم مرغ ، سالمون و آووکادو را نیزدر زژیم غذایی خود قرار دهید. تمام این غذاها نه تنها باعث ایجاد بهبود در سیستم ایمنی بدن شما می شوند بلکه می توانند به شما در حفظ وزن و تنایب اندام کمک کنند.
  • نوشیدن آب زیاد. مصرف آب می تواند فواید مثبت بسیاری برای سیستم ایمنی بدن شما داشته باشد ، از جمله این موارد کمک به هضم و جلوگیری از رسیدن و ماندن عوامل بیماری زا مانند ویروس یا باکتری ها در چشم ، بینی و دهان است و باعث حرکت آنها به درون معده و نابودی آنها توسط اسید قوی معده میشود.
  • اولویت بندی ورزش. ورزش با شدت متوسط می تواند به حفظ سیستم ایمنی کمک کند. اما ، ورزش خیلی شدید است ، می تواند تأثیر متضاد داشته و ایمنی را پایین بیاورد.
  • خواب کافی. در صورت خواب کافی ، به بدن شما در نبرد با بیماری کمک میشود . بزرگسالان باید هر شب بین ۷-۹ ساعت خواب داشته باشند.
  • افزایش مصرف ویتامین. ویتامین های B6 ، C و E همه به دلیل خاصیت تقویت کننده سیستم ایمنی بدن شناخته شده اند. می توانید تمام این ویتامین ها را از یک رژیم غذایی متعادل تهیه کنید ، بنابراین نیازی به مکمل ندارید. برخی غذاهای سرشار از این ویتامین ها شامل تخم مرغ ، فلفل قرمز ، اسفناج و بادام است.
ویتامین ها
ویتامین ها

مکمل های سیستم ایمنی

بسیاری از محصولات ادعا می کنند که سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند تا بتواند در بهترین حالت کار خود را انجام دهد. 

ویتامین های B6 ، C و E به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند.” اگر کمبود برخی از این ویتامین ها وجود داشته باشد ، یک مکمل می تواند به سیستم ایمنی بدن کمک کند. اما ، بدن شما فقط می تواند در هر روز مقداری از ویتامین ها را جذب کند. بنابراین ، اگر بیش از حد از این ویتامین ها استفاده می کنید ، از طریق ادرار دفع میشوند. 

آنچه سیستم ایمنی شما را ضعیف می کند

از طرف دیگر ، عادت هایی وجود دارد که سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند ، نه تقویت

  • رژیم غذایی ضعیف ، از جمله مصرف زیاد قند
  • سیگار کشیدن
  • استفاده بیش از حد از الکل
  • خواب کافی ندارید
  • کم آبی
  • عدم ورزش منظم
  • چاقی
  • فشار خون
  • مصرف آنتی بیوتیک بیش از حد

گروه های خاصی نسبت به به خطر افتادن سیستم ایمنی بدن آسیب پذیر تر هستند.

“نوزادان ، افراد مسن ، هر کس که تحت درمان سرکوب کننده سیستم ایمنی مانند سرطان یا بیماران پیوند ، و کسانی که دارای بیماریهای مزمن پزشکی مانند دیابت ، COPD و چاقی هستند ، در معرض خطر هستند که سیستم ایمنی بدن آنها در سطوح بالا کار نکند. .

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. این فیلد الزامی است.