چگونه متابولیسم را افزایش دهیم ؟

متابولیسم

متابولیسم سرعتی است که بدن ما کالری را می سوزاند. عوامل مختلفی بر متابولیسم مانند سن ، جنس ، قد ، وزن ، ژنها و غیره تأثیر می گذارد اما برخی از اقدامات روزانه وجود دارد که بر میزان متابولیسم بدن تأثیر می گذارد. سرعت متابولیک بالا به کاهش سریع وزن کمک می کند.

کاهش وزن
کاهش وزن

در اینجا چند نکته برای افزایش متابولیسم به اشتراک گذاشته شده است:

گرسنگی نکشید: به دلیل دریافت کالری کمتر، بدن برای حفظ عملکرد مناسب و صرفه جویی در انرژی ، متابولیسم را کند می کند.

مصرف پروتئین ها : پروتئین ها برای متابولیسم به انرژی بیشتری نیاز دارند. از این رو مصرف غذاهای سرشار از پروتئین مانند گوشت بدون چربی ، ماهی ، تخم مرغ ، حبوبات ، حبوبات و غیره حتی بعد از غذا میزان متابولیسم را حفظ می کند.

آب یخ: نوشیدن آب یخ باعث افزایش متابولیسم در مقایسه با آب دمای اتاق می شود زیرا بدن برای گرم کردن آب در دمای طبیعی بدن از کالری بیشتری استفاده می کند.

مقادیر کمی کافئین نیز مفید است: کافئین ضربان قلب ما را افزایش می دهد و از این رو متابولیسم افزایش می یابد. بنابراین ۱-۲ فنجان قهوه در روز برای تقویت سوخت و ساز بدن بی خطر است.

مصرف آهن : غذاهای غنی از آهن مانند ماهی ، مرغ ، عدس ، نخود ، اسفناج ، کلم در حمل و نقل اکسیژن که برای تولید انرژی مورد نیاز است کمک می کند.

به اندازه کافی بخوابید: توصیه می شود روزانه ۸ ساعت خواب داشته باشید. کمبود خواب منجر به کندتر شدن سوخت و ساز بدن و ​​افزایش اشتها می شود و این باعث افزایش بیشتر خطر افزایش وزن و چاقی می شود.

ورزش: این یکی از مؤثرترین راههای افزایش متابولیسم به ویژه هنگام رژیم غذایی محسوب می شود. متابولیسم آهسته تر به دلیل دریافت کالری کمتر می تواند با تمرین روزمره بهبود یابد.

وعده های غذایی مکرر و کوچک : در کنار تمام مزایای دیگر ، مصرف وعده های غذایی مکرر ولی کوچک باعث افزایش میزان متابولیک می شود ، زیرا هر بار که غذا می خوریم متابولیسم خود را برای مدت زمانی کوتاه تحریک می کنیم.

ویتامین ها و مواد معدنی نیز به عنوان آسانسور عمل می کنند: کمبود کلسیم باعث کند شدن سوخت و ساز بدن می شود ، بنابراین منابع غنی از کلسیم مانند لبنیات باید در مقادیر مناسب مصرف شوند. در مصرف ویتامین D نیز باید مراقبت کرد ، زیرا برای جذب کلسیم در بدن لازم است. بنابراین برای دریافت ویتامین D باید در آفتاب بیرون بیایید و ماهی قزل آلا و محصولات غنی شده مصرف کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. این فیلد الزامی است.