مزایای تخم مرغ برای ورزشکاران

egg

تخم مرغ در رژیم غذایی هر ورزشکار مهم است. یک تخم مرغ هفت گرم پروتئین آلبومین کامل دارد و شامل هشت اسید آمینه ضروری برای ساخت و حفظ ماهیچه است. به علاوه ، طعم عالی هم دارد! 

تخم مرغ
تخم مرغ

مشخصات تغذیه ای بهینه

مگر در مواردی که به شدت مراقب دریافت کلسترول خود هستید ، به عنوان یک ورزشکار ، نباید فقط به سفیده تخم مرغ محدود شوید. در یک زرده تخم مرغ معمولی ، نیمی از پروتئین و آنتی اکسیدان ها را برای سلامت چشم و مغز و سایر ویتامین های حیاتی پیدا خواهید کرد. اما این همه چیز نیست، در اینجا چند جنبه تغذیه ای دیگر وجود دارد که در یک تخم مرغ یافت می شود:

  • ویتامین های گروه B : حاوی ویتامین های B1 ، B2 ، B6 و B12 است که همگی برای تبدیل مواد غذایی به سوخت و انرژی بدن ضروری هستند.
  • کولین: یک تخم مرغ بزرگ حاوی ۲۵۰ میلی گرم کولین ، یک ماده مغذی مهم مانند ویتامین های B است و بعضی اوقات توسط ورزشکاران برای تأخیر در خستگی در ورزش های استقامتی استفاده می شود.
  • منیزیم: این ماده معدنی اساسی بلوک ساختمان تقریباً هر سلول است. این امر به بهبودی عملکرد ورزشی و خواب بهتر و با کیفیت تر مرتبط است.
  • روی: تقسیم سلولی سالم و متابولیسم به مقدار کافی به عنصر روی بستگی دارد. همچنین برای تولید تستوسترون ، که در ساخت توده عضلانی کمک می کند ، ضروری است.
آلبومین
آلبومین

عملکرد بعد از تمرین

در حالی که بسیاری از این ویتامین ها برای عملکرد ورزشی بسیار مهم هستند ، مصرف کافی پروتئین به همان اندازه مهم است. این امر در دوره ریکاوری که حداکثر دو ساعت بعد از ورزش است ، بیشتر آشکار است . مصرف پروتئین در حین ورزش یا دوره ریکاوری منجر به افزایش سنتز پروتئین در بدن و عضله و همچنین تعادل نیتروژن می شود . براساس نتایج یک مطالعه ، ورزشکاران باید در طول دوره بهبودی برای عملکرد بهینه از مصرف حدود ۰.۲۷ گرم بر کیلوگرم وزن بدن در منابع پروتئین با کیفیت بالا استفاده کنند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. این فیلد الزامی است.

Call Now Button
Open chat
به راهنمایی احتیاج دارید؟
سلام
به راهنمایی احتیاج دارید؟
Powered by