آیا پروتئین سویا برای ساختن عضلات مناسب است؟

سویا

در دنیای بدن سازی ، پروتئین چیز مهمی است. شما به پروتئین نیاز دارید تا به عضلات کمک کنید تا بعد از تمرین دوباره خود را ترمیم کنند. در حالی که اغلب غذاهایی مانند گوشت گاو ، ماهی تن ، تخم مرغ و مرغ به همراه پودرهای پروتئینی مبتنی بر لبنیات ، اغلب به عنوان غذاها و مکمل های ساخت عضله به حساب می آیند ، رژیم غذایی گیاهی ممکن است راههای تامین پروتئین دیگری باشند. پروتئین ، مانند پودر سویا در مواد غذایی و فرم مکمل.

پروتئین سویا
پروتئین سویا

افسانه ی سویا و استروژن

یکی از دلایلی که بسیاری از ورزشکاران از مصرف مکمل سویا اجتناب می کنند به دلیل این افسانه است که سویا باعث افزایش استروژن و کاهش تستوسترون می شود و رشد عضلات را کاهش می دهد. با این وجود ، یک تحلیل در یک مجله ژورنال “باروری و استریل” در سال ۲۰۱۰ چاپ شد ، نتیجه گرفت که نه غذاهای مبتنی بر سویا و نه مکملها روی سطح تستوسترون تأثیر منفی ندارند.

سویا در مقابل پروتئین وی و کازئین

در مقایسه با مکمل های پروتئین آب پنیر (whey) و کازئین ، پروتئین سویا از نظر سنتز پروتئین ماهیچه در جایگاه بالایی قرار دارد. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۹ به چاپ رسیده است از “مجله فیزیولوژی کاربردی” ، مکمل سویا از نظر سنتز پروتئین برای ماهیچه از وی هیدرولیز پایین تر بود اما عملکرد بهتری نسبت به پروتئین کازئین داشت.

سویا: بسته کامل

به گفته دکتر خوزه آنتونیو ، رئیس انجمن بین المللی تغذیه ورزشی ، سویا بهترین شکل پروتئین غیر حیوانی است. یکی از دلایل این امر این است که سویا یک پروتئین کامل است. بیشتر پروتئین های گیاهی همان چیزی هستند که به عنوان پروتئین های ناقص شناخته می شوند ، به این معنی که آنها حاوی تمام اسیدهای آمینه اساسی نیستند ، در حالی که پروتئین های حیوانی از این مزیت برخوردارند. این باعث می شود سویا به عنوان یک سازنده برتر عضله نسبت به سایر پروتئین های گیاهی استفاده شود ، زیرا نیازی نیست که آن را با یک منبع پروتئین دیگری ترکیب کنید تا مطمئن شوید که تمام اسیدهای آمینه را دریافت می کنید.

مکمل سویا
مکمل سویا

غذاهای سویا و مکمل های غیر سویا

پروتئین سویا می تواند از غذاهای مختلفی مانند شیر سویا ، توفو و همچنین پودرهای مخصوص مکمل سویا تهیه شود. رایان اندروز ، متخصص تغذیه یادآور می شود ، ورزشکاران و بدنسازان غالباً بسیاری از غذاهای مبتنی بر آن را مصرف می کنند ، که این خوب است ، اما هنگام انتخاب یک مکمل ، ممکن است بخواهید به یک پودر پروتئین گیاهی که از سویا ساخته نشده است نگاه کنید تا از مصرف زیاد سویا جلوگیری کنید. میتوانید برنج قهوه ای ، کنف و پروتئین نخود فرنگی را در نظر بگیرید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. این فیلد الزامی است.